Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Pod Javořicí

Klient
Mikroregion Telčsko
Realizace
07/2021 - 06/2022
Služby

Branding a vizuální identita, grafický design, webdesign

Regionu mezi Telčí, Třeští a Počátky vévodí zdálky viditelný, 167 metrů vysoký vysílač Javořice. Kdo dával ve škole pozor ví, že Javořice je současně nejvyšším vrcholem Českomoravské Vrchoviny. V rámci Česka zde můžeme obdivovat ojedinělý výskyt skalních útvarů tvořených žulou, a proto zde byl založen národní geopark Vysočina a destinační společnost Kraj pod Javořicí.

Naším úkolem bylo navrhnout logo, vizuální styl nové destinace a její webové stránky.

Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Žula kam se podíváš

Krajina pod Javořicí je jako rozvlněné moře s typickou mozaikou remízků, luk, hlubokých smrkových lesů a drobných sakrálních staveb.

Při hledání unikátního prvku, který by se stal základem jednotného vizuálního stylu jsme se nechali inspirovat bohatou tradicí zpracování kamene, neboť právě odtud pochází žula – kámen typický pro Vysočinu. Zdejší specialitou je mrákotínská žlutá žula žádaná i za hranicemi.

Vzpomeňte se si na Javořici, až budete stál u obelisku na pražském hradě.

Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí
Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Logotyp

Logotyp je založen na upraveném písmu BioRhyme a doplněný vertikálou reprezentující vysílač Javořice, vež hradu Roštejn či známý žulový monolit.

Motiv stylizované žulové kostky je soucasně také základním jednotícím grafickým prvkem užitým napříč aplikacemi jednotného vizuálního stylu.

Základní (hlavní) barvou je modrá, nejčastěji doplněná barvou béžovou. Současně jsme navrhli také paletu doplňkových barev.

Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí
Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Merkatilní tiskoviny a užití v propagaci destinace

Jednotný vizuální styl využivá kombinace typografie nadpisů a odstavcového písma doplněného o dekorativní prvky na bázi motivu žulové kostky. Výsledkem je hravé prostředí, v němž lze zpracovat jak merkatilní tiskoviny tak výstupy určené pro propagaci v tištěné anebo elektronické podobě.

Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí
Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí
Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Web

Webové stránky jsou pozoruhodně komplikované. Přestože máme za sebou celou řadu webových projektů v cestovním ruchu a zpočátku jsme se domnívali, že ani geopark Vysočina z nich nebude výrazně vyčnívat, záhy se ukázalo, že informačních vrstev zde bude mnohem více, než by se na první pohled zdálo.

Záludnost spočívá v tom, že web prezentuje několik projektů v jednom: najdete zde téma rašelinišť a mokřadů, karavaningu, výletních cílů a tras a navíc to vše propojuje ještě geopark, který má „level 1“ pro běžného návštěvníka a „level 2“ pro opravdové geologické fajnšmekry.

I nám z toho šla hlava kolem, to si přiznejme na rovinu, takže jsme si alespoň pár lokalit prošli znovu osobně. Přesně v té době byla Vysočina zahalena do zimního hávu. V lesích učiněná pohádka, řidičské peklo na silnicích a tajuplná renesance na náměstí v Telči a v podzemí pod ním.

Vlastní obsah aktuálně prochází vývojem spolu s tím, jak se editoři seznamují se všemi nástroji, které jim profesionální redakční systém dává k dispozici. 

Koncepto, marketing a design, Pod Javořicí

Další projekty

Případová studie
Kompletní redesign vizuálního stylu, webu, tištěného magazínu a návrh obchodní strategie.
Grafické práce pro Technické muzeum v Brně.
Zpracování loga a jednotného vizuálního stylu laboratoře Hola Biolabs.
Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrealizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný