Koncepto reklamní agentura a grafické studio – Brno

Strategie pro Brno

Klient
Statutární město Brno
Realizace
01/2021 - 07/2021
Služby

zpracování strategického dokumentu

Pod vedením Kanceláře marketingu a cestovního ruchu jsme zpracovali Program rozvoje cestovního ruchu města Brna 2021–2025. Dokument představuje vizi, strategické cíle, priority a zejména akční plán pro rozvoj cestovního ruchu v následujících pěti letech. Jak píšeme hned v úvodu – stojíme na křižovatce, kde se nám otevírají příležitosti, jaké se jen tak opakovat nebudou.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – Brno

Brno má našlápnuto

V období let 2016–2020 se Brno stalo mezi turistickými destinacemi fenoménem. Stačí se rozhlédnout, projít se ulicemi města. Jsme svědky dynamického rozvoje a v nejbližších let dojde k dokončení řady dalších důležitých infrastrukturních staveb: autobusové nádraží Zvonařka spojí tramvaj s hlavním nádražím, zmizí OD Tesco s přilehlým nevábným okolím, sto let diskutovaná výstavba nového hlavního nádraží bude součástí městské čtvrti nové generace – čtvrti Trnitá, plynule se projedeme po okruhu v Žabovřeskách a Tomkově náměstí, promění se areál bývalé Zbrojovky, nábřeží brněnských řek Svratky a Svitavy atd.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – Brno

Po Covidu bude vše jinak

V tomto tvrzení máme jistotu. Jestliže se cíle stanovené předchozím Programem podařilo dalece překonat, v nové verzi si klademe za cíl návštěvnost města Brna alespoň dorovnat na před-pandemické hodnoty. Zda je to cíl reálný, ukáže čas. V každém případě období krizí dává více než dobrý důvod k nastartování aktivní spolupráce mezi subjekty v cestovním ruchu, mezi podnikateli a samosprávou města, v neposlední řadě pak zefektivnit procesy řízení destinace. Právě tato témata naplňují velkou část akčního plánu zpracovaného Programu.

Strategie nevzniká (jen) u stolu

Tvorbě vlastního Programu předcházelo zpracování rozsáhlé analýzy dodané Institutem turismu agentury Czechtourism, která byla klíčovým podkladem pro náš autorský tým. Jen jsme se s jásotem pustili do práce, nastal tvrdý lockdown. Setkání pracovních skupin stejně jako bezpočet porad Koncepto – Kancelář marketingu probíhalo hlavně zpočátku pouze on-line.

Zásadní pro nás byly také strukturované rozhovory s hlavními aktéry cestovního ruchu a sada terénních šetření. Teprve pak jsme si mohli sednout ke klávesnici a za jarních nocí kompletovat fakta, formulovat vize a strategické cíle.

Dokument jsme dokončovali spolu se startem další atypické turistické sezóny a opatrným rozvolňováním protiepidemických opatření. V reálném čase jsme viděli, že nejspíš ani majitel křišťálové koule by nebyl připraven na takový scénář. Zůstává viset palčivá otázka: “Potkají se cíle strategie vůbec někdy s realitou?”

Grafický koncept

Samostatnou kapitou tvorby Programu bylo i grafické a polygrafické zpracování finálních dokumentů, tedy Programu rozvoje CR a jeho manažerského shrnutí.

Koncepto reklamní agentura a grafické studio – Brno

Děkujeme kolegům

Zvláštní dík patří hlavním autorům Programu: Pavlu Pichlerovi a Michalu Burianovi s nimiž "pečeme" cestovní ruch pod hlavičkou platformy Travelbakers a pochopitelně všem zainteresovaným kolegyním z Kanceláře marketingu a cestovního ruchu města Brna a ostatním subjektům, za jejichž přispění dokument vznikal. 

Na stránkách KMCR také najdete Program ke stažení.

Koncepto Marketingová agentura a grafické studio - Travel Bakers

Další projekty

Případová studie
Vydejme se společně na cestu za pohádkovými hrady, pískovcovými skalními městy, malebnými vyhlídkami, kde čas plyne pomalu jako voda v...
Případová studie
Jestli se vám zdá název konference cestovního ruchu trošku dlouhý, tak to se shodujeme. S devátým ročníkem organizátorům narostla křídla a...
Případová studie
Od doby, co je v České republice opět možné svobodně podnikat, se rodinná firma Účetnictví Hubáček stará o účetnictví podnikatelů a firem...
Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný