Travelbakers redesign Koncepto

Vizuální styl pro pekaře cestovního ruchu

Klient
Travelbakers, z.s.
Realizace
08/2023 - 05/2024
Služby

branding a vizuální identita, webdesign, UX/UI, programing

Značka Travel Bakers reprezentuje energický tým nezávislých expertů, kteří poskytují služby městům, obcím a turistickým destinacím v oblasti vzdělávání, managementu a marketingu cestovního ruchu.

Protože i KONCEPTO má ve své DNA zakódovanou vášeň pro cestování a marketing v cestovním ruchu, pod hlavičkou Travel Bakers se v našem studiu zrealizovala celá řada zejména webových projektů tuzemských destinací. Jsme tedy součástí týmu, ale v procesu návrhu vizuální identity dodavatelem. Projekt je tudíž pro nás v mnoha ohledech stejně tak důležitý, jako obtížný. Nestojíme out-of-box, ale hledáme způsob, jak z něj vystoupit a získat odstup.

Travelbakers redesign Koncepto

Hravá byrokracie

Na první pohled nudná a velmi formální práce dostává v podání Travel Bakers svěží podobu zejména díky neotřelým metodám a proaktivnímu přístupu k procesu řešení každého problému. Výsledkem jsou analýzy a strategické dokumenty, jako například strategie rozvoje cestovního ruchu, prováděcí plány, interpretační plány, navazující marketingové strategie, a především široké portfolio vzdělávacích aktivit zahrnujících pravidelné kurzy pro pracovníky v cestovním ruchu, školení připravená na míru, prestižní Akademie cestovního ruchu nebo oborová konference Travelevolution.

Jak se začalo s pečením

Když dáte výpověď v práci a vrhnete se do podnikání, mnohdy si jenom s vlastním IČ vystačíte léta. Máte-li fantazii či ambice, vhodíte do banku pár tisícovek a necháte si pro začátek vygenerovat alespoň logo. Sice v té době máte úplně jiné starosti než řešit svůj brand, ale faktury s logem vypadají líp, to je fakt.

Bude-li se vám dařit a cestou na sebe nabalíte kromě stovek zákazníků také partičku kolegů, najednou zjistíte, že se vám tak nějak pod rukama podařilo vybudovat značku. Žije svým životem na sociálních sítích, má svoji komunitu, svůj web a vy čím dál palčivěji cítíte, že s prezentací by to chtělo něco udělat, protože v kontaktech mají všichni 10 let staré fotky a o aktuální nabídce služeb není na stránkách prakticky ani slovo.

Travelbakers redesign Koncepto

Kreativní workshop se zvrhnul v pracovní poradu nad esenciálními otázkami

Na podzim 2023 jsme pozvali jádro týmu Travel Bakers do naší zasedačky na první kreativní workshop. Někdo přinesl sáček preclíků, aniž by tušil, čím se preclík v roli značky stane. 

Představa, že si v družné pohodě vydefinujeme společnou vizi, misi, hodnoty, symboly a směr, kterým se bude ubírat proces návrhu vizuální identity, vzala s prvním slidem za své. Otázky „Kdo jste?“ „Proč děláte, co děláte?“ a „Proč má ostatní zajímat to, co děláte?“ ťaly do živého a každý další slide přiléval benzín do ohně. 

Zjistili jsme totiž, že naše kobyla nejenže chodí bosa, ale že ani nevíme, která kobyla je naše. Jedeme vůbec všichni na stejné kobyle? Jedeme stejným směrem? Jedeme vůbec?

Na stole se objevila halda barevných lepíků, plachta bílého papíru a rychle jsme se ze zkušených facilitátorů podobných workshopů přepnuli do role účastníků. Kartičky, myšlenkové mapy, prioritizace problémů a příležitostí, selekce myšlenek a smyšlenek nás provedla labyrintem slepých uliček k odpovědím na plejádu otázek jako

Co je TravelBakers?
Co je naší výhodou a silnou stránkou?
Co nás odlišuje od konkurence?
Kde chceme být za 5 let?

Nyní si proto jistojistě stojíme za tím, že Cestovním ruchem žijeme každý den, prakticky celý profesní život, a právě proto se považujeme za Pekaře cestovního ruchu. Do mnohdy konzervativního prostředí státní správy přinášíme otevřenost, inovativnost, hravost, aktuální trendy a tvůrčí atmosféru. A také výsledky.

Cílem kreativní práce následně bylo citlivé navázání na zaužívané logo (unikátní spojení pečení a cestování) a posunutí tématu do profesně zralejší roviny, vizuální jednoduchosti, a to při vědomí důležitosti hravosti a inovativnosti.

Travelbakers redesign Koncepto

Vizuální styl, symboly a identita značky

Základem návrhu vizuální stylu je spojení dvou základních symbolů: preclíku a cestovatelského kufru.

Preclík

PRECLÍK jako symbol je pečivem univerzálně srozumitelným a mezinárodně známým. Zapletení těsta do uzavřeného tvaru evokuje propojení, symbolicky odkazuje na podání rukou, vyjádření spolupráce, přivítání, nebo ve finální fázi jednání také stvrzení dohody. Současně je propojování lidí, destinací a partnerů jedním z nejdůležitějších principů fungování projektu Travelbakers. Proto je preclík rovnou součástí loga.

Kufr

Nejsme však jen obyčejní pekaři. Jsme pekaři cestovního ruchu. A co evokuje cestování víc než KUFR? V navrženém vizuálním stylu je tedy kufr jednotícím grafickým prvkem. Někdy jako celek, často jen jeho fragment – zaoblený roh. Naklonění dává vizuálu dynamiku – kufr je neustále v pohybu, stejně jako samotní „pekaři cestovního ruchu“.

Travelbakers redesign Koncepto

Písmo

Typografii logotypu tvoří slova „Travel“ a „Bakers“. Travel nese základní sdělení: jde nám o cestování, cestovní ruch. Travel je výrazné, jasné a pevně ukotvené. Naopak slovo „Bakers“ značící pečení, to znamená tvůrčí proces, je hravé, nakloněné, dynamické. Symbol preclíku pak zastupuje první písmeno „B“, které je v barevné variantě loga vždy oranžové.

Základním fontem je Nimbus Sans. Font klasický, geometrický, nepříliš extravagantní, založený na rodině fontů Helvetica. Doplňkovým písmem je naopak hravý, lehce provokativní, zaoblený font Scotch, v našem pojetí používán jako „dozdoba“ pro výrazné nadpisy a citace.

Travelbakers redesign Koncepto vizitky

Barva

Základní barvou je oranžová, barva signální, výrazná. Je to barva plná energie, hřejivá jako právě dozlatova upečené preclíky.

Komplementární barvou je pak modrá, respektive její odstín, který se v malířství označuje termínem pařížská modř (nebo také modř pruská či berlínská). A jsme opět u toho cestování! Že se jedná o barvu slavnou a „zcestovalou“ napovídá už její samotný název.

Poslední, doplňkovou barvou, je levandulová fialová, barva voňavá a příjemná, vytvářející jemné pozadí, podklad pod texty apod.

Webové stránky

I do návrhu webu se inovativnost, hravost a soudobost značky Travel Bakers otiskla mírou vrchovatou. Radost z množství detailů měl zejména náš programátor. Každý prvek webu je každopádně navržen tak, aby odrážel energii a dynamiku týmu pekařů cestovního ruchu, čímž je zajištěn nejen estetický zážitek, ale i efektivní komunikace s uživateli stránek.

Travelbakers redesign Koncepto

Vzdělávání i tvorba strategických dokumentů

Náplň práce týmu Travel Bakers má dvě roviny. Jednak to jsou “nudné”, leč pro řízení cestovního ruchu nezbytné strategie, na straně druhé pak živé kurzy pro management destinací i pracovníky v cestovním ruchu obecně. Ve webu se pak obě tyto činnosti prolínají s řadou referencí a případových studií, které práci Travel Bakers srozumitelně demonstrují na názorných příkladech.

 Travelbakers redesign Koncepto
 Travelbakers redesign Koncepto

Prohlédněte si web naživo

Bez ohledu na to, zdali jste město, obec či destinace, na stránkách Travel Bakers bez pochyby najdete řadu inspirativních podnětů k osobnímu rozvoji příslušných pracovníků anebo k cestovnímu ruchu jako takovému.

Pokud by vás zajímalo, co konkrétně pro vás v oblasti marketingu a webových prezentací mohlo udělat Koncepto, podívejte se na stránku naší služby Digital travel.


Web Travel Bakers

 Travelbakers redesign Koncepto

Další projekty

Případová studie
Případová studie
Případová studie
Koncepto, reklamní agentura a grafické studio, Michael Pokorný
Pojďme vytvořit něco skvělého společně

Máte nápad a nevíte, jak jej zrelizovat? Zavolejte, napište a přijdeme na to, jak vám můžeme být užiteční.

Michael Pokorný