MTM Tour s.r.o.
Cestovní kancelář MTM tour založená již roku 1990 je touroperátorem, jehož stěžejními produkty jsou zájezdy a pobyty s vlastní dopravou v Chorvatsku, letecké pobytové zájezdy na řecký ostrov Korfu a zájezdy i pobyty s vlastní dopravou v léčivých termálech Podhájská.
Do sezóny 2016 chtěl klient vstoupit s novým logem a přepracovaným grafickým stylem nejdůležitějších tiskovin. Protože se jedná o rodinou firmu, výsledný návrh redesignu je zajímavým kompromisem tvůrčího procesu grafického studia spolupracujícího se zakladateli firmy i nastupující mladší generací.


Logotyp a vizuální styl
Původní logo sloužilo řadu let a logicky proto určovalo také barevnost loga nového. Stejně tak silný důraz byl kladen na písmena MTM vyjadřující sídlo firmy a příjmení jejích majitelů: Moravská Třebová, Malurovi.
Spojení moře a termálních lázní vytváří základ symbolu doplňujícího typografii názvu firmy. Protože cestovní kancelář spolupracuje s řadou provizních prodejců, předpokládá se, že s logotypem budou pracovat i nezávislí grafici třetích stran. Proto byl vypracován také podrobný logomanuál, který definuje barevnost, typografii a práci s logem.






Destinační letáky Chorvatsko, Korfu, Podhájská
Každá firma dnes řeší otázku, jak velkou část prostředků určených na marketing investovat do tištěné reklamy.
V MTM tour se rozhodli pro kompromisní řešení. Nebude vydán celoroční katalog, ale stěžejní produkty budou prezentovány samostatnými destinačními letáky o rozsahu 4 až 8 stran.
Letáky mají mnohostranné použití a obvykle se předpokládá jejich umístění ve stojanech a výlohách cestovních agentur. Proto bylo zvolen výrazný font hlavního nadpisu a co možná největší formát ústřední fotografie jednoznačně prezentující danou destinaci. Layout dokumentu podtrhuje elegantní barevnost vycházející z návrhu nového loga, potřebnou dynamiku dodávají použité křivky.
Zásadním krokem bylo opuštění zažitého stylu tabulek a sloupcovou sazbu textů přísně spojených s jednou doplňující fotografií anebo jejich pravidelnou maticí. Navrhli jsme sadu opakujících se grafických elementů. Podle potřeby umožňují flexibilní změny velikosti dle rozsahu textů a důležitosti fotografií.
Orientaci čtenáře napomáhá infografika a především barevné zvýraznění podstatných odstavců.







